عکس | کشتی با ثروت افسانه ای

ارتش کلمبیا تصاویر بی‌سابقه‌ای از کشتی غرق شده افسانه‌ ای سان خوزه را به اشتراک گذاشته است که به مدت سه قرن در زیر آب پنهان شده بود و گمان می‌رود که ثروتی به ارزش میلیاردها دلار با پول امروزی را حمل می‌کرده است.
کد خبر: ۱۳۶۹۳۷۹

به گزارش جام جم آنلاین از فرانس 24 ، ارتش در این باره در بیانیه ای اعلام کرد، چهار ماموریت مشاهده با استفاده از یک وسیله نقلیه از راه دور به سمت غرق شده در عمق تقریبا 950 متری (3100 فوت) سواحل کارائیب کلمبیا فرستاده شد.

این مأموریت ها که توسط نیروی دریایی و زیر نظر وزارت فرهنگ انجام شد، گالون را دست نخورده از «مداخله انسانی» یافت. توپ هایی که تا حدی با گل پوشانده شده اند در کنار ظروف چینی، سفال، بطری های شیشه ای و همچنین قطعات طلا قابل مشاهده هستند. قسمتی از کمان به وضوح پوشیده از جلبک ها و صدف ها و همچنین بقایای قاب بدنه دیده می شود.

مقامات گفتند که در طول ماموریت رصدی خود دو کشتی غرق شده دیگر را نیز کشف کرده اند - یک گالن دوران استعمار و یک اسکله از دوره پسا استعمار.

تکه های طلا در محل غرق شدن کشتی در کلمبیا دیده می شود .

رئیس جمهور ایوان دوکه گفت: «به لطف تجهیزات تکنولوژیکی و کار نیروی دریایی کلمبیا، ما موفق شدیم تصاویری با سطحی از دقت ثبت کنیم که قبلاً دیده نشده بود.

او گفت که لاشه کشتی دست نخورده نگه داشته شده و با هدف بازیابی در آینده محافظت شده است.

گالیون سن خوزه زمانی که توسط نیروی دریایی بریتانیا در نزدیکی کارتاخنا در سال 1708 غرق شد متعلق به تاج اسپانیا بود. تنها تعداد انگشت شماری از خدمه 600 نفری آن زنده ماندند. از دنیای جدید به دربار فیلیپ پنجم پادشاه اسپانیا برمی گشت.

در آن زمان مملو از گنجینه‌هایی بود که ارزش آن به نرخ‌های فعلی میلیاردها دلار تخمین زده می‌شد. قبل از کشف آن در سال 2015، مدتها مورد توجه شکارچیان گنج بود. کارشناسان معتقدند که حداقل 200 تن طلا، نقره و زمرد دارد.

اسپانیا اصرار دارد که این جایزه متعلق به آنهاست زیرا این کشتی در یک کشتی اسپانیایی بوده است، در حالی که کشور قره قره بولیوی می گوید که باید گنجینه ها را بدست آورد زیرا اسپانیایی ها مردم جامعه را مجبور به استخراج فلزات گرانبها کردند.

هنگامی که لاشه کشتی کشف شد، رئیس جمهور کلمبیا، خوان مانوئل سانتوس، آن را به عنوان «گرانبهاترین گنجی که تا به حال در تاریخ جهان پیدا شده است» ستود.

او پیشنهاد کرده بود که ماموریت بازیابی را با درآمد حاصل از فروش بخشی از یافته تامین کند، اما دوک این کار را متوقف کرد تا اطمینان حاصل شود که کل لاشه در کلمبیا باقی می ماند.

مقامات کلمبیایی قصد خود را برای ایجاد موزه ای از کشتی های غرق شده که مایه افتخار کلمبیا، کارائیب و جهان باشد، اعلام کرده اند.

مقامات 13 مکان دیگر را در سواحل کارتاخنا شناسایی کرده اند که می خواهند برای جست وجوی کشتی های غرق شده دیگر کاوش کنند.

 

عکس | کشتی با ثروت افسانه ای

عکس | کشتی با ثروت افسانه ای

 

عکس | کشتی با ثروت افسانه ای

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها